Denna integritetspolicy är sammanställd för att hjälpa besökare att känna sig trygg med hur personuppgifter behandlas. Läs gärna igenom policyn noggrant, för att få en bättre förståelse för hur personlig information samlas in, används, skyddas och hanteras på webbplatsen.

Vilken information samlas in från besökare på webbplatsen?
När du interagerar och/eller fyller i ett formulär på webbplatsen, kan du bli ombedd att ange ditt namn, e-postadress, postadress, telefonnummer eller annan information som behövs för att slutföra formuläret. Dessa fält kan komma att ändras över tid för att uppfylla uppsatt syfte med formuläret.

Hur används informationen?
Din informationen kan komma att användas när du registrerar dig, genomför ett köp, anmäler dig till nyhetsbrev, svarar på ett frågeformulär eller marknadskommunikation, samt när du navigerar webbplatsen eller använder specifika funktioner på webbplatsen. Hur informationen kommer att användas kommer att klargöras i samband med att du avger information.

Hur hanteras din personliga data?
Din data samlas in i egenskap av att du är en kund/potentiell kund, intressent eller besökare för att kunna erbjuda tjänster, uppfylla förpliktelser till dig efter avtal eller för att besvara dina frågor samt för att ge dig en bättre upplevelse av tjänsten. Det är nödvändigt att kunna identifiera dig, för att hantera dig som kund, genomföra statistiska mätningar, och för direktmarknadsföring (som du kan avanmäla dig från). Den personliga data som samlas in vid ifyllnad av en beställning eller ett köp på webbplatsen är nödvändig för att kunna genomföra mina tjänster/leverans, betalning och fakturering, och upprätthålla vårt avtal. När du kontaktar mig i övriga frågor eller genom någon kommunikativ kanal kommer din kontaktinformation, och eventuell övrig information användas för att besvara din fråga samt för uppföljning.

Vem delas din personliga information med?
Vi kommer inte att sälja, byta eller på annat sätt förflytta din personliga information till utomstående part.

Din personliga information delas inte med någon annan, förutom system, program och särskilda operativa funktioner som tillhandahålls av tredjepartsleverantörer, så som mailklienter, mailleverantörer, bokföringsprogram, betalningstjänster, eller andra parter som krävs för att kunna fullfölja finansiella, legala och administrativa krav. I dessa fall kan din information komma att delas med tjänsteleverantörer både i, och utanför, EU/EEA. Dessa tjänsteleverantörer har motsvarande krav på hantering av din data.

Hur länge lagrar vi din personliga information?
Din personliga information om dig som kund eller webbplatsbesökare lagras så länge som det finns en aktiv kundrelation, eller under den period som behövs för att fullfölja syftet som nämns i denna policy. Efter uppsägning av avtal eller avanmälan, kommer din personliga information att raderas inom en skälig tidsperiod efter det att uppsägning eller avanmälan har skett, förutom vid de fall där Svenska eller Europeiska lagar, domstolar eller myndigheter har andra krav. Din personliga information kan också komma att sparas på grund av legala förpliktelser, eller för legitima anledningar, såsom att upprätthålla den svenska bokföringslagen. Information som lagrats i samband med att du har kontaktat oss kommer att sparas tills ingen förpliktelse finns till dig. Vid uppsägning eller avanmälan, kan lagring av din data ske för legitima skäl som bevis för beställningar eller för återkommande ärenden.

Dina rättigheter
Du har rätten att kräva ut en sammanställning av all personlig data som registrerats om dig, kostnadsfritt en gång per år, förutsatt att du har legitima intressen att begära sådan data. I vissa fall har du även rätt att få din data förflyttad. Du har rätten att få din data rättad, kompletterad eller raderad, samt äger rätt att begära begränsad hantering tills dess att den är förändrad. Du har rätt att bli bortglömd, men radering av personlig information kan inte ske om ett avtal finns att fullfölja, eller om Svensk eller Europeisk lag, domstol eller myndighet har andra krav, eller om det finns legitima skäl att behålla informationen.

Om du anser att det inte finns någon legitim anledning, eller att lagringen är inkorrekt, kan du överklaga hanteringen. Du har också rätt att dra tillbaka ett medgivande, framföra klagomål till Datainspektionen, motsätta dig beslut, profilering och direktmarknadsföring. Vi skickar inte marknadsföring till dig via e-post om du motsatt dig e-postutskick i enlighet med marknadsföringslagen (19§). Om du tidigare godkänt e-postutskick och önskar avanmäla dig från framtida e-postmeddelanden kan du följa länken i botten av varje e-post eller maila mig på nedanstående kontaktuppgifter. Din avanmälan sker skyndsamt.

Kontakta oss
Om du har några frågor gällande denna policy, är du alltid välkommen att kontakta;

MOLO Development, Org nr: 559350-0415, e-mail: therese.moller@molodevelopment.se

2025-02-05 10:30